Veelgestelde vragen
Hoe kan ik classicnl ontvangen?
classicnl is overal te ontvangen via de kabel en internet. Luisteren kan rechtstreeks via onze website en via de classicnl app op je smartphone of tablet. Met deze app luister je ook onderweg naar de mooiste klassieke muziek.
Waarom hoor ik geen aan- en afkondigingen van de muziekstukken meer?
Uit onderzoek is gebleken dat onze luisteraars een vloeiend geheel van de programmering met louter muziek het meeste waarderen. Daarom is ervoor gekozen de aan- en afkondigingen achterwege te laten.
Waar kan ik de titel van een muziekstuk dat ik heb gehoord terugvinden?
De playlist van vandaag en de afgelopen zes dagen vind je hier.
Het display van mijn receiver toont geen muziektitels meer. Hoe komt dit?
Vanwege overgang naar een nieuw systeem wordt de informatie op de receiver (zogenaamd Radio Data System) op een andere manier vormgegeven. Sommige afstandsbedieningen van receivers hebben een knop ‘RDS’. Hiermee vind je de informatie van de artiest en componist. Andere zenders gebruiken overigens eenzelfde techniek.
Ik luister via Sonos of TuneIn, maar zie geen muziektitels meer. Hoe komt dit?
Vanwege overgang naar een nieuw systeem worden op dit moment geen muziektitels meer weergegeven via zowel Radio Data System (RDS) als online.
Ik luister via de kabel, maar heb geen goed ontvangst. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
We monitoren het signaal van classicnl continu. Mocht je last hebben van storingen, dan kun je het beste contact opnemen met je kabelmaatschappij.
Luisteren via de stream op de website lukt niet. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
In de meeste gevallen belemmeren verkeerde instellingen van je computer het functioneren van de stream. Mocht je problemen ondervinden dan vind je hier de mogelijke oplossingen.
Luisteren via een Google Home of Google Nest apparaat lukt niet. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Op dit moment ondervinden enkele van onze luisteraars problemen met het luisteren van Classicnl via Google Home of Google Nest apparaten. Bij het opvragen van Classicnl radio via Tunein komt de verkeerde zender door. We vinden dit uiteraard heel vervelend en hebben hier melding van gemaakt bij Tunein en Google. We hopen dat dit probleem snel wordt opgelost. Als je in bezit bent van een smartphone of pc, dan kun je hier lezen hoe je toch van Classicnl kan genieten op je Google apparaat.
De app werkt niet zoals ik gewend ben. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
We monitoren de werking van de classicnl app in Android en iOS continu. Waarschijnlijk werken we terwijl je dit leest aan een oplossing. De ene keer lukt dat snel, de andere keer duurt dat helaas iets langer. Mocht het probleem hardnekkig zijn, laat het ons dan weten.
Ik woon niet in Nederland maar zou zo graag toegang willen hebben tot de app. Kan dat?
Fijn dat je zo van classicnl geniet! Helaas zijn we aan wetten gebonden die het voor ons onmogelijk maken om de classicnl app ook in het buitenland aan te bieden. Je kunt classicnl uiteraard wel via de stream op de website beluisteren.